Music Theory အပိုင္း(၁) အခန္း(၆)

 


Music Theory အပိုင္း(၁) အခန္း(၆)
==========================
Interval ေတြကို ဘယ္လိုအသံုးခ်သလဲ...?
ၿပီးခဲ့တဲ့ Music Theory ေလ့လာမႈ အပိုင္း(၁)
အခန္း(၅)မွာ...Octave အေၾကာင္းေတြသိခဲ့ၿပီ။
Interval နဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ Whole step, Half
step အေၾကာင္းေတြ အက်ဥ္းဖ်ဥ္း သိလာၾကၿပီ ဆိုေတာ့...
အဲဒီ Interval ေတြကို အသံုးခ်ၿပီးေတာ့ Major Scale ေတြ တည္ေဆာက္ေတာ့မွာပါ...။
ၿပီးခဲ့တဲ့ အခန္း (၅) ကို ျပန္ေႏႊးတဲ့အေနနဲ႔
ေျပာရရင္ေတာ့...
"C"ကေန One Octave စာဆိုရင္...
Chromatic Scale အတိုင္း..
"C,C#,D,D#,E,F,F#,G,G#,A,A#,B,C"...
အဲဒီ့လို... "C" ကေန half tone ၁၂
ခုကိုျဖတ္ၿပီး ၁၃ ခုေျမာက္ High pitch "C"
အထိဟာ(One Octave) လို႔သိၿပီးၿပီေနာ္...
ေနာက္ထပ္ Interval အေနနဲ႔ "C" နဲ႔ "C#"သည္
Half step ကြာတယ္...
"C"နဲ႔ "D" နဲ႔သည္ Whole step ကြာေၾကာင္းလဲ
သိၿပီးခဲ့ၾကၿပီ...
Note တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုကပ္ရပ္သည္ Half Stap ပါ။
တစ္ခုေက်ာ္သည္ Whole step ပါ... ဆိုတာလဲ
သိႏွင့္ၿပီးၾကၿပီေနာ္...
အခုတစ္ခါ က်ေနာ္က "Degree " ဆိုတဲ့
ကိစၥရပ္ေလးတစ္ခု ၾကားျဖတ္တင္ျပပါရေစ...
"ဟာ...လာျပန္ၿပီ...ခင္ဗ်ားဟာကလဲ... တစ္ခုၿပီးတစ္ခု လာလို႔ကို မဆံုးႏိုင္ဘူး..."
အဲဒီ့လိုထင္သြားပါသလား..."မထင္ပါျကနဲ႔ဗ်ာ"
အစပိုင္းေလးမို႔လို႔ပါ...အရမ္းလြယ္အားႀကီးလို႔
လူတိုင္း ဂီတပညာ႐ွင္ႀကီးေတြျဖစ္ကုန္ရင္...
ေစ်းထဲမွာ ကန္စြန္းရြက္တို႔ ပဲျပဳတ္တို႔ေတာင္ ေရာင္းမယ့္လူမ႐ွိပဲ ကီးဘုတ္ေတြ ဂစ္တာေတြ
တေယာေတြပဲ ေရာင္းၾကေတာ့မွာေပါ့...
အဲဒါမွ...ကီးဘုတ္ဆီျပန္တို႔၊ ဂစ္တာခ်ဥ္ဟင္းတို႔၊
တေယာေလးအိုးကပ္တို႔ ေန႔တိုင္းစားေနရမွာ...
အဲဒါမွ တကယ့္စိတ္ပ်က္စရာႀကီးဗ်...ေနာ္...။
"Degree" ဆိုတာကလည္း "A" ကေန "B" ရဲ႕
အကြာအေဝး၊ "B" ကေန "C" ရဲ႕ အကြာအေဝး၊
စသည္ျဖင့္ Notes ေတြရဲ႕ အကြာအေဝး
ေဖာ္ျပခ်က္တစ္ခုပါပဲ...
ဥပမာ...
"A" နဲ႔ "A#" သည္...Half Step ကြာေဝး
ပါတယ္...။
"A" နဲ႔ "B" သည္ Whole Step ကြာေဝး
ပါတယ္။အဲဒီလို ေဖာ္ျပႏိုင္ေပမယ့္...
"Degree" နဲ႔က်ေတာ့ Alphabet တူတာေတြ
ကို ထည့္မစဥ္းစားရေတာ့ပါဘူး...။
အဲဒီ့ေတာ့ Degree နဲ႔ေျပာရင္ "A" နဲ႔ "A#"...
"A" နဲ႔ "Ab" ဆိုၿပီး ေျပာခြင့္မ႐ွိေတာ့ဘူး...။
သိပ္႐ႈပ္သြားပါသလား...မ႐ႈပ္ၾကပါနဲ႔။
အရင္အခန္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့...
"Enharmonic" ေတြကို သိရင္မခက္ပါဘူး။
"A#" ဆိုတာ "Bb" နဲ႔တူတူပဲမဟုတ္လား...
"Ab" ဆိုတာ "G#" နဲ႔တူတူပဲမဟုတ္လားဗ်...
အဲဒီ့ေတာ့..."Degree" နဲ႔ေဖာ္ျပရင္
"A" နဲ႔ "A#" လို႔ေျပာမယ့္အစား "A" နဲ႔ "Bb"
လို႔ပဲ ေျပာရတယ္...
"A" နဲ႔ "Ab" လို႔ေျပာမယ့္အစား "A" နဲ႔ "G#"
လို႔ပဲ ေျပာခြင့္႐ွိပါတယ္...။
အဲဒီ့ေတာ့...က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ Interval က
whole step, half step ေတြကို
Degree အတိုင္း ေလွကားထစ္ေတြ တက္
ၾကည့္ရရင္...
"C" ကေန "Db" သည္...Half Step
( Degree အရ "C" ကေန "C#" လို႔မသံုးႏႈန္း
ေတာ့တာေနာ္...)
"C" ကေန "D" သည္ Whole Step...
"D" ကေန "Eb" သည္ Half Step...
"D" ကေန "E" သည္ Whole Step...
"E" ကေန "F" သည္ Half Step...
***("E" နဲ႔ "F" ၾကား၊ "B" နဲ႔ "C" ျကားမွာလဲ
"#" ေတြ "b" ေတြ မ႐ွိတာကို အရင္အခန္း
ေတြမွာ႐ွင္းျပခဲ့ၿပီးပါၿပီေနာ္...)***
"E" ကေန "F#" သည္ Whole Step...
"F" ကေန "Gb" သည္ Half Step...
"F" ကေန "G" သည္ Whole Step...
"G" ကေန "Ab" သည္ Half Step...
"G" ကေန "A" သည္ Whole Step...
"A" ကေန "Bb" သည္ Half Step...
"A" ကေန "B" သည္ Whole Step...
"B" ကေန "C" သည္ Half Step...
အဲဒီ့လို Alphabet စာလံုးေတြ မတူေအာင္ ေရးရပါတယ္...။
ကဲ...ဒါဆို က်ေနာ္တို္႔ ဂါထာတစ္ပုဒ္ရြတ္ရေအာင္ဗ်ာ...
" Whole-Whole-Half-Whole-Whole-Whole-Half "
တနည္းအားျဖင့္...
" W-W-H-W-W-W-H "
"အဲဒါဘာႀကီးတုန္း..."
"ေစာ္ၾကည္ဂါထာ"ေလ...
အလြတ္က်က္ဖို႔ပါ...။
"ဂါထာ" အမည္က "Major Scale"...တဲ့
"ဟိုး ဟိုး ဟပ္ ဟိုး ဟိုး ဟိုး ဟပ္"
(မနက္ ၉ေခါက္၊ ည ၉ေခါက္၊
၉ ရက္တိတိ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ရြတ္ဆိုပါ...)
ဂါထာရဲ႕ ျမန္မာျပန္ကေတာ့...
ဥပမာ..."C" Major Scale ဆိုပါစို႔...
"ဟိုး ဟိုး ဟပ္ ဟိုး ဟိုး ဟိုး ဟပ္"
တနည္းအားျဖင့္...
"W-W-H-W-W-W-H"...ေပါ့ဗ်ာ။
ဒါဆို "C" ကေန စတြက္ရရင္...
ပထမဦးဆံုး "C" ကိုစေရးခ်ပါ...
ၿပီးရင္ W ဆိုေတာ့ သူ႔ေနာက္က
Whole Step သည္ "D" မေနလားဗ်...
ၿပီးရင္ W ဆိုေတာ့ "D" ေနာက္က Whole Step သည္ "E" မေနလားဗ်ာ...
ၿပီးေတာ့ H...ဆိုေတာ့ "E"ေနာက္က Half Step သည္ "F"မေနလား...
ၿပီးရင္ W ဆိုေတာ့ "F" ေနာက္က Whole Step သည္ "G" မဟုတ္လား...
ၿပီးရင္ W ဆိုေတာ့ "G"ေနာက္က Whole Step သည္ "A" ေပါ့ဗ်...
ၿပီးရင္လဲ W ဆိုေတာ့ "A"ေနာက္က Whole Step
သည္ "B"ေပါ့ဗ်...
ၿပီးရင္ ေနာက္ဆံုးမွာ H ဆိုေတာ့ "B"ရဲ႕ ေနာက္က
Half Step သည္ High Pitch "C" ေပါ့ဗ်ာ...။
"...C.....D.....E.....F.....G.....A.....B.....C..."
........W....W....H....W....W.....W....H......
......ဟိုး..ဟိုး..ဟပ္..ဟိုး..ဟိုး..ဟိုး..ဟပ္...
အဲဒီ့လိုရမသြားဘူးလားဗ်...။အဲဒါ One octave စာမဟုတ္လား။အဲဒီ့ေတာ့...
"C Major Scale" , one octave စာေပါ့ဗ်ာ...။
ကဲဒါဆို "G Major Scale" ဆိုရင္ေကာ...
ဂါထာေတာ္ျမတ္ႀကီးအတိုင္း တြက္ၾကည့္ရင္...
"....G...A...B...C...D...E...F#...G..."
ဟုတ္ရဲ႕လားဗ်...( F# လို႔ပဲေရးၿပီး Gb လို႔မေရး
တာ ဘာေၾကာင့္လဲ သိတယ္ေနာ္...Degree ေၾကာင့္ေလ...မွတ္မိရဲ႕လား...)
ကဲ..."D Major Scale" ဗ်ာ...
".....D...E...F#...G...A...B...C#...D..."
ေပါက္တယ္ေနာ္...
ေနာက္တစ္ခုက...ဒို,ေရ,မီ,ဖာ ေတြရဲ႕
Chromatic Scale ကိုလဲ ဂါထာထဲ ထည့္ၾကည့္မယ္...။Chromatic ဆိုေတာ့ ၾကားသံ
ေတြပါ ထည့္ရရင္...
"....ဒို ဒီ ေရ ရီ မီ ဖာ ဖီ ဆို ဆီ လာ ထာ တီ ဒို..."
အဲဒီ့လိုေပါ့ေနာ္။(မ႐ွင္းရင္ အခန္း၃ ကိုျပန္ဖတ္ပါ)
အဲဒီ့ 12 step ႐ွိတဲ့ Chromatic Scale ကို...
"ဟိုး,ဟိုး,ဟပ္,ဟိုး,ဟိုး,ဟိုး,ဟပ္" ဆိုုတဲ့
"ေစာ္ၾကည္ဂါထာ" ထဲထည့္လိုက္ေတာ့...
"...ဒို.....ေရ.....မီ.....ဖာ.....ဆို.....လာ.....တီ.....ဒို..."
.......W.......W....H..... W......W.......W......H....
အဲလိုမရသြားဘူးလား...အဲဒါကိုပဲ Diatonic
Major scale လို႔ေခၚတာမဟုတ္လားဗ်...။
"C" ကစတီးရင္ "C" ကို "ဒို" လို႔သတ္မွတ္ေပါ့။
"D" ကစတီးရင္ "D"ကို "ဒို" လို႔ သတ္မွတ္လိုက္ေပါ့
ဗ်ာ...အဲဒါကို Root ယူတယ္ ေခၚတယ္ဗ်...။
ေနာက္မွ Root အေၾကာင္းထပ္႐ွင္းျပမယ္။
"ဒါနဲ႔...အဲဒီ့..."ဟိုးဟိုးဟပ္ဟိုး ဟိုးဟိုးဟပ္" ကို
ဘာေၾကာင့္ ေစာ္ၾကည္ ဂါထာ လို႔ေခၚတာလဲဗ်..."
"ေစာ္တကယ္ ၾကည္လို႔ေပါ့...ဗ်"
"မယံုဘူး...သက္ေသျပ"
"ရတယ္...OK ေလ...ခင္ဗ်ားမွာ Guitar ၂လက္
႐ွိလား..."
"အင္း...႐ွိတယ္...ေရာ့...က်ေနာ္က Guitar တစ္လက္ကိုင္တီးရမွာလား..."
"ဟုတ္ကဲ့...ကိုင္ပါ...ၿပီးရင္...Chord ၂ ခုထဲပါတဲ့ ထူးအိမ္သင္ရဲ႕ 'လြမ္းသူ႔အိ္ပ္မက္'
သီခ်င္းကို Go Go လက္ခတ္နဲ႔ rhythm
တီးေပး...Chord ေတြက "C" နဲ႔ "F" နဲ႔ ပဲေလ...
သိတယ္မွတ္လား"
"ဟား...သိတာေပါ့...ဒါနဲ႔..ေနပါဦး...ခင္ဗ်ားက
ေကာ Guitar ေနာက္တစ္လက္နဲ႔ ဘာတီးမွာလဲ"
"ခင္ဗ်ားတီးမယ့္ C နဲ႔ F ဟာ Major Chord
ေတြမဟုတ္လားဗ်..."
"အန္း...ဟုတ္တယ္ေလ..."
"က်ေနာ္က ခင္ဗ်ား rhythm တီးရင္းနဲ႔ C chord ကိုေရာက္ရင္ C major scale
ကိုတီးမယ္၊ခင္ဗ်ား F chord ကိုေရာက္ရင္
က်ေနာ္က F major scale ကိုတီးမွာဗ်...
အဲဒီ႕လို ခင္ဗ်ားရဲ႕ rhythem ထဲကို
က်ေနာ့္ရဲ႕ Major Scale က
notes ေလးေတြ Lead တီးသလို
လွလွပပ တီးထည့္လိုက္ရင္...
နားေသာတဆင္မိတဲ့ ေစာ္ေလးေတြ
ဘယ္ခံႏိုင္မလဲဗ်ာ...လံုးဝ ေႂကြဆင္းသြားမွာဗ်..."
"အဲဒါဆို...က်ေနာ္ပိုးေနတဲ့ ေကာင္မေလးအိမ္ေ႐ွ႕
မွာ အခုညသြားတီးျပီး တစ္ေဆာင္းသစ္လိုက္ၾက
မယ္ေလ..."
"မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ...ေတာ္ၾကာ ပတၱေရာင္ရဲနဲ႔ ေတြ႔ေန
မွျဖင့္...လိုင္းေၾကးေပးေနရဦးမယ္..."
"Guitar တီးတာပဲဟာ...ရဲမဖမ္းပါဘူးဗ်..."
" ေျပာလို႔ရတာမဟုတ္ဖူးဗ်...အခန္႔မသင့္ရင္
သူတို႔က ေလလည္တာေတာင္ လိုင္းေၾကး
ေတာင္းခ်င္ေတာင္းတာဗ်.. "
"အဲဒါဆိုလဲ ေစာေစာကတည္းက သင္ေပးပါေတာ့....လား...ဗ်...ခုေတာ့
Valentine's day ၿပီးေတာ့မွ...ေဖာ္ေကာင္
လာလုပ္တယ္...ဟီး...ဟီး....ဗ်ဲ...."
"စိတ္မေကာင္းမျဖစ္ပါနဲ႔ဗ်ာ...ေနာက္ႏွစ္
Valentine's day ေတြ႐ွိပါေသးတယ္...
အခုျပတဲ့ Major Scale ဟာ ေပ်ာ္တတ္တဲ့
ေကာင္မေလးေတြအတြက္ပါ...
လြမ္းတတ္တဲ့ ေကာင္မေလးေတြအတြက္
Minor Scale ဆိုတဲ့ ဂါထာတစ္ပုဒ္႐ွိေသးတယ္...
ေနာက္ေတာ့ ရြတ္ျပရေသးတာေပါ့...
ေလာေလာဆယ္ေတာ့...မေန႔က ေခ်ာကလက္
အစားမ်ားၿပီး ေခ်ာင္းဆိုးေနလို႔ ေဆးသြားဝယ္
လိုက္ဦးမယ္ဗ်ာ...See you..."
Nay Lin Aung
===========
(တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္)
 
 
 
Share on Google Plus

About ဆရာကြီး

0 comments:

Post a Comment